Молодь заявила про себе і школа переросла в клуб

👁 423    |    Опубліковано: 05.02.2016 о 15:04    |    Автор:    |   
Категорії: Новини Рахова   |   

 


 


Школа педагогічної адаптації молодого вчителя іноземної мови успішно діє при методичному кабінеті управління освіти, молоді та спорту протягом трьох років. Її завдання – задовольнити потреби молодого фахівця у неперервній післядипломній освіті і надати допомогу у подоланні труднощів, а також сприяти формуванню індивідуального стилю творчої діяльності педагогів, допомагати впроваджувати елементи сучасних методик й позитивних педагогічних технологій. Керує школою творча людина, вчитель англійської мови Молдавчук О.Ю., яка спрямовує роботу цього методичного осередку на розвиток творчого потенціалу молодих колег.

Приємно, що склад молодих фахівців напрочуд організований і має неабиякі перспективи.
Радує, що серед обдарованих молодих спеціалістів є два вчителі чоловічої статі, що розвінчує міф про тотальну фемінізацію учительських колективів.
Згідно з планом роботи заняття проводяться у різних навчальних закладах району, що придає їм різноманітності, цікавості, непередбачуваності.
Останні заняття відбулися у Богданській ЗОШ І-ІІІ ст., Рахівській ЗОШ І-ІІІ ст. №1, а тепер заняття семінару-практикуму відбулося у Видричанській ЗОШ І-ІІІ ст., де працює молодий педагог Конопльова Н.В.
Презентацію школи здійснила заступник директора з навчальної роботи Зварич Д.В., а з проблемами виховної роботи ознайомила присутніх заступник директора з виховної роботи Грапенюк М.С.
Структура проведення занять передбачає теоретичний аспект, під час якого обговорюються питання з педагогіки, психології та методики викладання.
Під час практичної частини проводяться різнохарактерні тренінги з питань методики та англомовні тренування із застосуванням мультимедіа та комп’ютерної техніки. До речі всі учасники користуються власними засобами.
Потім слухачі презентують і захищають виконані вдома завдання. Завершує роботу семінару «круглий стіл» під назвою «Думки вголос». Тут підводяться підсумки роботи, дається оцінка експертами та самооцінка самими учасниками.
Протягом дня всі знаходяться в іноземно-мовному просторі, уникаючи використання рідної мови.
Відверто скажу, контингент підібрався обдарований, ерудований і толерантний. Всі мають високий рівень загальної культури, культури взаємостосунків, культури мовлення і педагогічної праці. Не випадково на останньому семінарі я запропонував нову назву «круглого стола» – «Маю честь висловитися».
Ці молоді фахівці не осоромлять нашу країну за рубежем, якщо випаде така нагода. Мало того, багато з них могли б прикрасити будь-який колектив ВУЗу за рівнем освіченості та вихованості.
На теоретичному занятті у Видричці ми запропонували деякі практично-діяльнісні технології формування комунікативної компетенції учнів, скрайбінг як сучасний засіб візуалізації навчального матеріалу на уроці та критерії оцінювання роботи вчителя-іноземника. У другій частині семінару молоді фахівці презентували виконання своїх домашніх завдань. Щоб дізнатись більше про молодого колегу ставлю їм питання проблемного характеру.

І чи правильно вони бачать пріоритети в освіті? Що заважає їм успішно працювати? Чи можуть вони критично осмислити особистий досвід? На останньому занятті ми цікавилися педагогічним та життєвим кредом молоді, їх мріями й бажаннями, а ще хотіли дізнатися про їх оцінку семінару.
Пропоную думки кількох слухачів ШПМ.
Конопльова Н.В., вчителька Видричанської ЗОШ І-ІІІ ст., закінчила Відкритий Міжнародний університет розвитку людини «Україна». Професійне кредо – «Спочатку полюби, а потім навчи», життєва позиція – якщо не можеш робити добро, то поганого не роби. Мрію виховати дітей так, щоб ними пишалися батьки, рідні, колеги, школа в якій вони навчалися. Такі семінари для мене – це можливість обмінятися позитивним досвідом, зустрітися з колегами й взаємно збагатитися професійними інноваціями.
Кіснер Д.В. – вчитель Кобилецько-Полянської ЗОШ І-ІІІ ст., закінчила Прикарпатський університет ім.В.Стефаника. «Той справжній вчитель, хто постійно вчиться», життєве кредо «Будь Людиною у всьому і завжди».
Моя мрія стати вчителем, який навчаючи, приносить задоволення учням у процесі навчання. Прагну, щоб мої вихованці досягли високих результатів. Саме для цього я активно працюю у школі молодого вчителя, самовдосконалююся, беру все найкраще, що пропонують колеги та досвідчені фахівці.
Сьогоднішнє навчання, як і всі попередні, пройшло на належному науковому, організаційному рівні з активними практичними видами діяльності. Ми досягли мети, бо прогнозовані результати були реалізовані.
Кожен із нас продемонстрував фрагменти уроків, презентував свої здобутки та виконання досемінарських завдань, за допомогою сучасних ТЗН, а також одержав моральну насолоду від справжнього англомовного спілкування.
Меркло І.Б., вчитель Ясінянської ЗОШ І-ІІІ ст. №2, закінчив УжНУ. Педагогічне кредо: «Поганий той учитель, учень якого його не перевершив» (Леонардо да Вінчі). Життєве кредо «Вір у Бога, поважай людей, дій і відповідай за свої дії сам і йде вперед».
Мрію зробити так, щоб у школі був культ знань та культ прозорого і чесного оцінювання діяльності.
Що дає мені участь у школі молодого фахівця? Насамперед, велике задоволення від щирого спілкування з колегами, здатність спостерігати за їх професійною діяльністю. Тут виробляється можливість здобувати більшого, досягати кращого, реалізувати свої думки в умовах професійної аудиторії.
У власному педагогічному проекті я хотів показати приклад розмовного аспекту мовної компетенції. Всі пункти презентації фрагменту уроку були висвітлені та пояснені.
Мій методичний доробок отримав позитивні відгуки колег. Дуже схвально відношуся до проведення таких практичних робіт на семінарах.
Коперльос І.І., вчитель Ясінянської ЗОШ І-ІІ ст. №3, закінчив Прикарпатський університет ім.В.Стефаника. Педагогічним кредом вважаю, сьогодні працювати так, щоб бачити позитивний результат упродовж багатьох років. У житті бажаю завжди бути професіоналом у своїй справі.
Школа педагогічної адаптації дала мені змогу почерпнути безцінний практичний досвід колег та поділитися власним.
Головною метою моєї презентації було підтвердити необхідність використання інформаційних технологій при вивченні іноземних мов, а також вказати на потребу кращого розуміння принципу роботи сучасних засобів.
Кабаль В.Ю. – вчителька Рахівської ЗОШ І-ІІІ ст. №3, закінчила Прикарпатський університет ім.В.Стефаника. Моє педагогічне кредо – постійно займатися самоосвітою та самовихованням. Прагну жити турботами сьогоднішнього дня. Мрію отримати звання заслуженого вчителя.
На семінарі хотіла отримати щось нове та особливе, запозичити сучасні методи роботи та ефективні технології навчання.
Мої бажання здійснилися. У своєму доробку прагнула реалізувати основний принцип сучасної школи – принцип єдності навчання і виховання. Колеги позитивно оцінили мою роботу.
Пасічник Н.М., вчитель Рахівської ЗОШ І-ІІІ ст. №1, закінчила Прикарпатський університет ім.В.Стефаника. Професійне кредо: «Учитися важко, а вчити ще важче, але не мусиш зупинятися ти. Як учням віддаєш усе найкраще то й сам сягнеш нової висоти».
Переконана, що коли ти щось робиш від душі, не чекаючи подяки, хтось записує це в книгу долі і посилає щастя про яке ти навіть не мріяв.
Мрію, щоб мої вихованці змогли практично використовувати знання англійської мови, подорожуючи країнами Євросоюзу.
Школа молодих фахівців є необхідною перепусткою для переходу на нелегкий, але цікавий світ педагогічної досконалості.
Молдавчук О.Ю. вчителька Костилівської ЗОШ І-ІІІ ст., керівник школи педагогічної адаптації молодого вчителя.
Закінчила Олександрійський педагогічний коледж ім.В.Сухомлинського та Прикарпатський університет ім.В.Стефаника.
Професійне кредо – «Вік живи, вік учись», адже учитель доти є вчителем, доки він учень.
Життєве кредо: «Не бійся незвіданих світів, йди чітко і впевнено до своєї мети». Мрію приносити користь оточуючим, радувати людей своїми справами, вчинками, професійно самоутверджуватися через пошук нових рішень, досягати результатів, бути сама собою, а не копією інших, навіть відомих колег та особистостей.
Такі заняття й семінари-практикуми сприяють успішному фаховому зростанню та професійному самоутвердженню молодих вчителів, виробляють здатність бачити проблеми, виявляти протиріччя і знаходити різні способи їх вирішення.
Тут молодь вчиться досягати найкращих результатів навіть за несприятливих умов. Важливим є і те, що молоді колеги формують уміння шукати недоліки насамперед у собі, а потім зовні. Прагну переконати їх у тому, що авторитет учителя не залежить від високих чи низьких балів – він базується на знаннях, переконаннях, відчутті, розумінні.
Вірю в те, що ці молоді фахівці стануть чудовими інтерпретаторами ідей інноваційних уроків, бо участь у методичній роботі допоможе їм піднятися сходинками майстерності й авторитету. Ось так міркують молоді колеги.
У розмові з ними відчуваю їх бадьорий настрій, оптимістичний погляд на життя і переконання, що основна місія вчителя-словесника – робити людину кращою.
Скоро ці обдаровані сівачі розумного втратять статус «молодих» і на їх місце прийдуть новопризначені педагоги, які теж будуть займатися самоосвітою.
Вироблені звичаї, традиції, принципи правила під час адаптації не пропадуть даремно. Вони слугуватимуть у подальшому фаховому зростанні освітян. Молодь висловила бажання продовжити співпрацю й професійне вдосконалення. Я як співпрацівник інституту педагогіки запропонував створити клуб творчої молоді «Педагогічний пошук», члени якого зможуть долучитися до певної наукової та експериментально-дослідницької діяльності. Ідея прийнята одноголосно.

Тібор Ціглер,
вчений кореспондент інституту
педагогіки АПН, методист РМК
управління освіти, молоді та
спорту Рахівської РДА

Share

Яндекс.Метрика