Положення про порядок провадження торговельної діяльності та надання послуг у м. Рахів

👁 742    |    Опубліковано: 06.06.2016 о 11:00    |    Автор:    |   
Категорії: Регуляторна політика   |   

 

Рахівська міська рада

виконавчий комітет

Р І Ш Е Н Н Я

від _____________  2016 року   №___

м. Рахів

 

Про затвердження «Положення
про порядок провадження

торговельної діяльності та надання

послуг у м. Рахів

 

Керуючись пп. 5 п. а) ст. 27 та пп. 7 і 8 п. а) ст. 32 Закону України «Про місцеве самоврядування в України», Законів України «Про захист прав споживачів»,  «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», «Про оренду землі», Постанов Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування населення», «Правила побутового обслуговування населення» та інших нормативно-правових актів, що діють у сфері торгівлі, ресторанного господарства та побутового обслуговування виконком  міської ради

в и р і ш и в :

1. Затвердити Положення про порядок провадження торговельної діяльності та надання послуг в місті Рахів (додаток № 1).

2.  Дане рішення опублікувати в  засобах масової інформації .
3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на  керуючого справами.
Міський голова                                                                    В.В. Медвідь

 

 

Додаток до рішення міськвиконкому

№___ від __2016 року

ПОЛОЖЕННЯ
про порядок провадження торговельної діяльності та надання послуг

у м. Рахів

1. Загальні положення

1.1. Це Положення про порядок провадження торговельної діяльності та надання послуг визначає загальні умови заняття торговельною діяльністю та надання послуг населенню, а також основні вимоги до торговельної мережі, мережі закладів ресторанного господарства, торговельного обслуговування та надання всіх видів послуг населенню міста Рахів.
1.2. Торговельна діяльність – це ініціативна, самостійна діяльність юридичних та фізичних осіб щодо здійснення купівлі та продажу товарів народного споживання з метою отримання прибутку.
1.3. Послуги – це діяльність суб’єктів підприємництва, яка задовольняє певні потреби замовників – особисті, громадські. Послуги є результатом різнорідної діяльності, що здійснюється виробником послуг на замовлення будь-яких споживачів.
1.4. Положення про порядок провадження торговельної діяльності та надання послуг в місті Рахів розроблено відповідно до вимог та норм Господарського та Цивільного кодексів України, Закону України «Про місцеве самоврядування в України» та Законів України «Про захист прав споживачів»,  «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», «Про оренду землі», Постанов Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування населення», «Правила побутового обслуговування населення» та інших нормативно-правових актів, що діють у сфері торгівлі, ресторанного господарства та побутового обслуговування і є обов’язковим для виконання фізичними та юридичними особами незалежно від їхньої відомчої підпорядкованості та форми власності.

2. Порядок провадження торговельної діяльності

2.1. Суб’єкти господарської діяльності здійснюють торговельну діяльність після їх державної реєстрації як суб’єкта підприємницької діяльності, а при наявності у них об’єкта торгівлі – узгодження на режим роботи  об’єкта торгівлі (послуг), ліцензії на торгівлю окремими видами товарів .
2.2. Торговельними об’єктами у сфері роздрібної торгівлі є:
– магазини, павільйони – стаціонарні пункти роздрібного продажу товарів, які займають окремі приміщення або будівлі та мають торговельний зал для покупців;
– палатки, кіоски, які займають окремі приміщення, але не мають торговельного залу для покупців – дрібно-роздрібна торговельна мережа;
– автомагазини, кіоски, лотки, розвозки, тощо – пересувна або виїзна дрібно-роздрібна торгівля без оформлення земельної ділянки;
– склади товарні, магазини-склади, що мають функціональні площі, до яких входять торговельні та складські площі закритих, напівзакритих приміщень для зберігання і продажу товарів;
– заклади ресторанного господарства, які розміщені у спеціально призначеному та обладнаному приміщенні, що здійснюють виробничо-торговельну діяльність: виробляють, продають і організовують споживання продукції власного виробництва, закупних товарів та можуть організовувати дозвілля споживачів. До них відносяться:
– їдальні, ресторани, кафе, закусочні, бари, кафетерії, буфети, тощо – окремі стаціонарні приміщення або будівлі, які мають, як правило, зал, обладнаний столиками і стільцями для споживання їжі, необхідні виробничі та побутові приміщення для її приготування;
– відкриті літні майданчики, кіоски ресторанного господарства – стаціонарні пункти з кількістю місць для обслуговування 20 осіб і більше. Робочі місця повинні бути обладнані холодильним, торговельно-технологічним устаткуванням, мати електроенергію, холодну і гарячу проточну воду, каналізацію.
2.3. Для здійснення оптової торгівлі загальна площа об’єкта повинна складати не менше 200 м2.
2.4. Режим роботи об’єктів торгівлі встановлюється з 6:00 до 23:00.
2.5. Режим роботи аптек, автозаправочних станцій та, можливо інших, – цілодобово.

3.Порядок отримання узгодження

3.1. Відкриття об’єкту торгівлі (послуг) узгоджується комунальними підприємствами міста «Рапхівтепло» та «Рахівкомунсервіс».
3.2. Для отримання узгодження на режим  роботи  об’єкту торгівлі (послуг) суб’єкти підприємницької діяльності надають такі документи:
• заяву за формою ( додаток 1);
• копію свідоцтва про державну реєстрацію суб’єкта підприємницької діяльності;
• акт вводу об’єкта торгівлі в експлуатацію або договір оренди торгового об’єкта, приміщення чи договір купівлі-продажу або інший документ, що засвідчує право користування об’єктом;
• копія права власності на приміщення, яке здається в оренду;
3.3.Узгодження на режим роботи об’єкта торгівлі (послуг) оформляється і видається виконавчим комітетом міської ради безкоштовно терміном на один рік.
3.4 Узгодження на режим роботи  об’єкта торгівлі (послуг) дає право на здійснення діяльності лише вказаним видом у встановленому місці на території міста.

4. Обов’язки суб’єктів господарювання

4.1 Дотримуватись правил та норм чинного законодавства у сфері торгівлі та послуг.
4.2 Забезпечити відповідність торговельного приміщення (місця) чи будівлі для здійснення торговельної діяльності необхідним екологічним і санітарно-гігієнічним і протипожежним нормам, вимогам нормативних документів щодо зберігання, виробництва та продажу товарів, а також охорони праці.
4.3 Забезпечити об’єкти торгівлі (послуг) необхідним технологічним обладнанням, реєстраторами розрахункових операцій відповідно до законодавства та нормативних документів.
4.4 Розмістити на фасаді вивіску із зазначенням назви об’єкта та суб’єкта господарської діяльності, що здійснює діяльність, інформацію про режим роботи.
4.5 Розмістити на видному та доступному місці куточок покупця (замовника) з інформацією про найменування власника, книгу відгуків та пропозицій, адреси і номери телефонів органів, що забезпечують захист прав споживачів.
4.6 Забезпечити наявність на кожному об’єкті торгівлі (послуг)  при необхідності – ліцензії, контрольного журналу для перевірок, асортиментного переліку товарів, чинних санітарних і ветеринарних правил, правил продажу товарів, Закону України «Про захист прав споживачів», «Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування населення» та іншої необхідної нормативної документації відповідно до спеціалізації суб’єкта господарювання.
4.7 Оформити цінники (прейскуранти цін) на товари, послуги згідно з вимогами чинного законодавства. Суб’єкти господарської діяльності зобов’язані реалізовувати товари, послуги за наявності цінника на товар, прейскуранта на послуги у грошовій одиниці України і на вимогу покупця надати йому повну інформацію про виробника, основні споживчі якості товару і його ціну, забезпечити належний рівень торговельного обслуговування та надання послуг.
4.8. Забезпечити санітарний стан приміщень відповідно до вимог санітарних норм та протипожежних правил, належний санітарний стан та чистоту на прилеглій території, озеленення цієї території, межі якої визначені виконавчим комітетом Рахівської міської ради.
4.9. Не допускати продаж товарів, вільна реалізація яких заборонена (піротехнічні вироби, тютюнові вироби, алкогольні напої, ядохімікати).
4.10 Зобов’язати використовувати торговельну площу (зал) підприємств торгівлі та ресторанного господарства лише за призначенням. Не допускати встановлення гральних автоматів, накопичення та складування тари.
4.11 Утримувати об’єкт торгівлі згідно правил благоустрою, санітарного, протипожежного та технічного стану.
4.12 Оформити договір з відповідною організацією на збір та вивезення сміття, не допускати пошкодження дорожнього покриття, газонів, фасадів будинків, споруд в місцях, де розміщені торговельні об’єкти.
4.13 Забороняється без дозволу міськвиконкому: самовільно виносити столи та стійки на вулицю за межі кафе, барів та магазинів і приготування їжі на відкритому повітрі з використанням відкритого вогню.
4.14 Забезпечити права споживачів, визначені Законом України «Про захист прав споживачів», знати і виконувати це Положення та інші нормативні документи, що регулюють торговельну діяльність.

5. Роздрібна торгівля алкогольними напоями та тютюновими виробами на території міста

5.1. Суб’єкти підприємницької діяльності, які здійснюють роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами зобов’язані дотримуватися вимог Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», Закону України «Про захист прав споживачів», Правил роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами, інших нормативно-правових актів та цього Положення та отримати ліцензію на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами.
5.2. Роздрібна торгівля алкогольними напоями та тютюновими виробами здійснюється через спеціалізовані підприємства, в тому числі фірмові, спеціалізовані відділи (секції) підприємств з універсальним асортиментом продовольчих товарів, підприємства чи спеціалізовані відділи (секції) магазинів споживчої кооперації, підприємства ресторанного господарства, і тютюнові вироби – через стаціонарні пункти дрібно-роздрібної мережі.
5.3. Суб’єкти господарської діяльності зобов’язані забезпечити стан приміщень для роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами згідно із санітарно-технічними, санітарно-гігієнічними, технологічними, протипожежними та іншими нормами і правилами.
5.4. Суб’єкти підприємницької діяльності для торгівлі алкогольними напоями повинні мати відокремлену від інших товарів площу (відділ, секцію) в торговельному приміщенні (будівлі) площею не менше як 20 м2, обладнану відповідним торговельним устаткуванням (вітрини, прилавки, пристінні гірки), охоронною і протипожежною сигналізацією, з достатнім освітленням, опаленням і вентиляцією.
5.5. Продаж алкогольних напоїв та тютюнових виробів на території міста забороняється:
– особами, які не досягли 18 років;
– у приміщеннях та на території дошкільних, навчальних закладів і закладів охорони здоров’я;
– у приміщеннях спеціалізованих торговельних організацій, які здійснюють торгівлю товарами дитячого асортименту або спортивними товарами;
– у місцях проведення спортивних змагань;
– у місцях, визначених органами місцевого самоврядування, а саме: в закладах культури та закладах ресторанного господарства, в яких проводяться дискотеки;
– з торгових автоматів;
– «з рук» та у не визначених для цього місцях торгівлі;
– поштучно тютюнові вироби (крім сигар);
– на розлив, крім ресторанів і кафе;
– на відстані до 100 м. від закладів освіти, закладів охорони здоров’я, дошкільних навчальних закладів та закладів культури.
5.6. Забороняється продаж товарів дитячого асортименту, які імітують тютюнові вироби.
5.7. Забороняється знаходження громадян молодше 16 років в закладах ресторанного господарства після 21:00 без присутності дорослих.
5.8. Продавці алкогольних напоїв та тютюнових виробів мають право вимагати у покупця, який купує алкогольні напої та тютюнові вироби документ, що засвідчує його вік, якщо виникли сумніви щодо досягнення покупцем 18-річного віку.
5.9. Забороняється куріння тютюнових виробів у торговельних приміщеннях, за винятком спеціально відведених для цього місць.
5.10. Суб’єкт господарської діяльності зобов’язаний відвести спеціальні місця для куріння, обладнані витяжкою або іншими засобами для видалення тютюнового диму, а також розмістити в куточку споживача наочну інформацію про розташування таких місць та про шкоду, яку завдає здоров`ю людини куріння тютюнових виробів.
5.11. За порушення вимог цього Положення суб’єкти підприємницької діяльності несуть адміністративну відповідальність згідно із чинним законодавством України.

6. Контроль та відповідальність за дотримання цього Положення та правил торгівлі (послуг)

6.1. Контроль за дотримання цього Положення, правил торгівлі (послуг) здійснюють інспектор з благоустрою в місті Рахів виконавчого комітету Рахівської міської ради та керуючий справами .

6.2. У разі виявлення порушень суб’єкт господарювання попереджається про їх усунення в 10-денний термін.
6.3. За повторне порушення або невиконання цього Положення, правил торгівлі (послуг) суб’єкти господарської діяльності несуть адміністративну відповідальність згідно з чинним законодавством та приймається рішення виконавчого комітету про призупинення діяльності торговельного об’єкта.

Секретар виконкому                                                      Д.Д. Брехлічук

Додаток

до Положення про порядок провадження торговельної діяльності та надання послуг у м. Рахів

Міському голові
Медвідь В.В.

З А Я В А

на отримання погодження на режим роботи об’єкта торгівлі (послуг)

Заявник __________________________________________________________
(назва юридичної особи)
________________________________________________________________
(прізвище, ім’я , по батькові фізичної особи – суб’єкта підприємницької діяльності)
Юридична адреса, телефон, факс __________________________________

реєстраційне свідоцтво № _______________ від «___» _____________ року
ідентифікаційний код ________________________________________________
просить надати узгодження на режим роботи  об’єкта у сфері _____________
(вказати торгівля, громадське харчування).
Профіль об’єкта ___________________________________________________
(магазин, кіоск, лоток, кафе, ресторан, кафетерій, тощо)
з режимом роботи з ____ до ____ год. без вихідних (вихідні_________________)
Адреса місця розташування об’єкта
_________________________________
Загальна площа об’єкта (м2) _________________________________________
(для кожного об’єкта)
Торгова площа (площа залу для відвідувачів та кількість посадкових місць для громадського харчування) кв. м. / місць _________________________
Термін здійснення торгівлі (для сезонної торгівлі)____________________

Погоджено: __________КП «Рахівтепло»

__________МКП «Рахівкомунсервіс»

_______________________ ___________________ ____________________

(прізвище, ім’я, по батькові
керівника об’єкта)                                   (підпис)                                  (дата)

М.П.
До заяви додаються:
1) копія свідоцтва про державну реєстрацію суб’єкта підприємницької діяльності;
2) копія права власності на приміщення, яке здається в оренду;
3) копія акта вводу об’єкта торгівлі в експлуатацію, договір купівлі-продажу чи інший документ, що засвідчує право користування об’єктом або договір оренди торгового приміщення.

 

АНАЛІЗ ВПЛИВУ РЕГУЛЯТОРНОГО АКТА

проекту рішення виконавчого комітету Рахіської  міської ради

 «Про ПОЛОЖЕННЯ
про порядок провадження торговельної діяльності та надання послуг

у м. Рахів»

1. Проблема, яку планується розв’язати

            Розв’язання проблеми полягає  у:

–  затвердженні єдиного регламенту погодження режиму роботи суб’єктів господарської діяльності в м.Рахів (на підставі ст. 30  Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Постанови КМУ від 15.06.2006р. №833 «Про затвердження Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування населення», наказу Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції від 24.07.2002р. №219 «Про затвердження правил роботи закладів (підприємств) ресторанного господарства»)

– забезпеченні гарантованих прав на відпочинок мешканців міста та дотримання громадського порядку в нічний час на території міста.

 

2. Метою регулювання є:

 

Метою даного регуляторного акту є:

– затвердження єдиного механізму погодження режиму роботи в м.Рахів закладів торгівлі (в т.ч. ринків), ресторанного господарства, побутового обслуговування.

– забезпечення прав і законних інтересів громадян щодо дотримання тиші  закладами торгівлі (в т.ч. ринків), ресторанного господарства, побутового обслуговування.

 

3. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення мети

      Альтернативними способами досягнення встановлених цілей пропонуються наступні:

1. Неприйняття регламенту погодження режиму роботи суб’єктів господарської діяльності на території м.Рахів призведе до погодження режиму роботи суб’єктів господарювання без єдиного та прозорого механізму.

2. Прийняття регламенту погодження режиму роботи суб’єктів господарської діяльності на території м.Рахів призведе до:

– створення єдиного механізму погодження режиму роботи в м.Рахів закладів торгівлі (в т.ч. ринків), ресторанного господарства, побутового обслуговування;

– забезпечення прав і законних інтересів громадян щодо дотримання тиші  закладами торгівлі (в т.ч. ринків), ресторанного господарства, побутового обслуговування.

.

4. Механізм розв’язання проблеми

 

Механізм розв’язання проблеми, зазначений у проекті регуляторного акта, полягає у погодженні режиму роботи суб’єктів господарювання (закладів торгівлі (в т.ч. ринків), ресторанного господарства, побутового обслуговування, через єдиний механізм з використанням затверджених зразків та переліку документів з подальшою підготовкою рішення виконкому щодо встановлення режиму роботи.

 

 

5. Обґрунтування можливості досягнення цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта

 

Прийняття цього рішення надасть можливість:

– забезпечити єдиний підхід та прозорість процедури погодження режиму роботи суб’єктів господарювання в м.Рахів закладів торгівлі (в т.ч. ринків), ресторанного господарства, побутового обслуговування;

– забезпечити права і законні інтереси громадян щодо дотримання тиші  закладами торгівлі (в т.ч. ринків), ресторанного господарства, побутового обслуговування.

 

6. Очікувані результати прийняття запропонованого регуляторного акта

 

У разі прийняття даного регуляторного акту очікується встановлення чіткої та прозорої процедури погодження режиму роботи.

.

Сфера впливу Вигоди Витрати
Органи місцевого самоврядування наявність відповідної інформації про стан роботи закладів торгівлі (в т.ч. ринків), ресторанного господарства, побутового обслуговування; зменшення кількості звернень громадян про порушення громадського порядку та тиші

 

витрати з прийняття і публічного обговорення регуляторного акта, а також витрати на інформування СПД про перелік документів для погодження режиму роботи.

 

Суб’єктів підприємницької діяльності Дотримання чинного законодавства, прозорість процедури погодження режиму роботи, створення рівних умов для всіх СПД

 

рішення виконкому про погодження режиму роботи надається      безкоштовно

 

 

7. Обґрунтування строку дії запропонованого регуляторного акта

 

Строк дії запропонованого регуляторного акту необмежений, з можливістю внесення до нього змін та його відміни у разі зміни чинного законодавства та з інших поважних причин.

 

8. Показники результативності регуляторного акту

 

Індикатори ефективності, які визначаються шляхом аналізу відповідних даних :

– фактична кількість погоджених режимів роботи закладів торгівлі (в т.ч. ринків), ресторанного господарства, побутового обслуговування;

–   кількість звернень громадян до Рахівської міської ради щодо порушень громадського порядку та акустичного режиму закладами торгівлі (в т.ч. ринків), ресторанного господарства, побутового обслуговування,;

–   кількість протоколів про адмінпорушення, складених контролюючими органами відповідно до ст.182 Кодексу України про адміністративні правопорушеня.

 

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта

 

Заходами щодо відстеження результативності регуляторного акту є:

Ÿ базове відстеження;

Ÿ повторне, проводиться через рік з дня прийняття регуляторного акту;

Мета повторного відстеження – оцінка ступеня досягнення даним актом поставлених завдань. Координація роботи за дотриманням вимог регуляторного акту здійснюватиметься  виконавчий комітет .

 

Секретар виконкому

Share

Яндекс.Метрика