На допомогу ОСББ


У відповідності до Закону України від 09.11.2017 року № 2189 «Про житлово-комунальні послуги», який вводиться в дію з 01 травня 2019 року, мешканці кожного багатоквартирного будинку повинні обрати форму управління будинком.

За ст. 9 ЗУ «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» управління багатоквартирним будинком здійснюють його співвласникиФорму цього управління обирають самі співвласники на загальних зборах. Передбачено наступні форми управління будинку:

  1. Управління співвласниками (самостійно) – тобто всі питання, які виникають під час експлуатації будинку, його ремонту, прибирання прибудинкової території, величину тарифу та інше  вирішуються спільно всіма мешканцями будинку.
  2. Управління управителем (керуюча компанія) – фізична особа-підприємець або приватна фірма. Є прибутковою організацією. Всі питання, які виникають під час експлуатації будинку та прибудинкової території вирішуються Управителем на підставі договору із співвласниками цього будинку. Основна функція управителя – забезпечити належні умови проживання і задоволення господарсько-побутових потреб, належне утримання та ремонт спільного майна багатоквартирного будинку і прибудинкової території. Ціну на послуги з управління визначатимуть мешканці разом з управителем на етапі укладання договору. За утримання будинку мешканцям доведеться платити більше, оскільки туди увійде і зарплата управителя та кошти на капітальний ремонт вашого будинку. Кошти на проведення капітального ремонту будинку з місцевого бюджету не виділяються.
  3. Створення ОСББ (об’єднання співвласників багатоквартирного будинку) – є юридичною особою, створеною власниками квартир у відповідності до ЗУ «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку» для утримання і використання спільного майна. Для ухвалення такого рішення необхідно щоб «за» було понад 50% голосів співвласників будинку. ОСББ – неприбуткова організація.

Покрокова інструкція створення ОСББ:

– створення ініціативної групи (не менше 3-х власників квартир);

– формування реєстру власників квартир;

– підготовка Статуту ОСББ;

– проведення установчих зборів (сповістити про дату, час і місце всіх співвласників), на яких вирішується питання про створення ОСББ, затвердження Статуту, обрання голови об’єднання. Рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало більше 50% співвласників вашого будинку;

– реєстрація ОСББ та затвердження його назви – безкоштовна, в центрі надання адміністративних послуг.

ПЕРЕВАГИ ОСББ:

  1. Члени ОСББ самостійно визначають порядок обслуговування будинку і формують тарифи.
  2. Прибудинкова територія, передана на баланс об’єднання, може бути  благоустроєна на власний розсуд в залежності від його потреб.
  3. Допоміжні приміщення, фасадні частини будинку (під рекламу) та інше спільне майно будинку може бути здано в оренду, що буде джерелом доходу ОСББ. Джерелами доходу об’єднання також можуть бути субсидії та пільги, кредитні і позикові кошти, внески і платежі співвласників, добровільні майнові (грошові) внески фізичних і юридичних осіб та інше.
  4. При необхідності проведення капітального ремонту фасаду будинку, даху, внутрішньо будинкових мереж водопостачання, водовідведення орган місцевого самоврядування (Рахівська міська рада) виділяє кошти на проведення цих робіт.
  5. ОСББ може брати участь у державних та місцевих програмах фінансування, втілювати проекти з термомодернізації.
  6. На витрати оплати праці обслуговуючого персоналу в ОСББ не нараховують ПДВ, що може зменшити тариф квартплати (розмір внесків).

В цьому розділі сайту ви можете завантажити інструкцію по створенню ОСББ та основні документи.

ДОДАТКИ:

Share
Яндекс.Метрика